تاریخچه و اهداف

خلاصه
  • دارای صلاحیت پایه یک طراحی/محاسبه، نظارت، اجرا و آزمایشگاه
  • ارائه خدمات مهندسی در بیش از یک میلیون مترمربع پروژه ساختمانی
  • مدیریت اجرایی بیش از ۱۱۰۰ پروژه شهری و ملی
  • اشتغال‌زایی مستقیم ۳۲ نفر و غیرمستقیم بیش از ۳۰۰ نفر به صورت ماهانه
تاریخچه
  • گروه مهندسی کاراطوس فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۴۶ آغاز نمود. گروه پس از کسب نیم قرن تجربه، ضمن ارتقای دانش و مهارت سرمایه‌های انسانی خود گام‌های موثری جهت ارزش آفرینی برای ذینفعان برداشته است. مالکین، سرمایه‌گذاران، متخصصین و بهره‌برداران حوزه صنعت ساختمان در همکاری با گروه، سطح بالایی از اعتماد، اطمینان و رضایتمندی را تجربه نموده‌اند.
  • در سند استراتژیک گروه، مسوولیت هر یک از اعضا، با مشارکت و خرد جمعی تدوین شده است. فرآیندهای گروه همگام با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های نوین جهانی به صورت الکترونیک توسعه یافته و اکنون سیستم مدیریت یکپارچه کسب و کار در گروه جاری است. به منظور ارتقای شاخص‌های بهره‌وری در کسب نتایج پایدار و متوازن، بهبود مستمر فرآیندهای الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • اکنون کاراطوس، در داخل، زنجیره ارزش توانمند و در خارج، شبکه‌ای قدرتمند را ایجاد نموده است که با بهره‌گیری از خلاقیت و نوآوری جوانان ایران اسلامی، نقاط قوت و فرصت‌های صنعت ساختمان را شناسایی، ارزیابی و تحلیل نموده و بهینه‌ترین مدل فنی و اقتصادی را به ذینفعان ارائه می‌نماید.
ماموریت
  • طراحی/محاسبه، نظارت و اجرا پروژه‌های ساختمانی با استفاده از سرمایه‌های انسانی شایسته، ماهر، خلاق و نوآور و به کارگیری تکنولوژی‌های نوین جهانی
چشم‌انداز
  • کاراطوس، مجموعه‌ای است نقش آفرین در پروژه‌های مهندسی جهان
ارزش‌های سازمانی

در سال ۱۳۹۸

  • ما با تمام وجود مشتاق تعالی هستیم و آن را ترویج می‌دهیم.
  • سرمایه‌های انسانی را مشارکت می‌دهیم.
  • اعتماد ذینفعان را جلب و آنان را مسرور می‌نماییم.
  • فعالیت‌ها را به صورت شبکه‌ای تعریف می‌نماییم.

 

در سال ۱۳۹۲

  • موفقیت از طریق سرمایه‌های انسانی
  • رهبری دوراندیش و الهام‌بخش
  • چابکی نظام‌ها و فرآیندهای سازمانی
  • توسعه قابلیت‌های سازمانی
  • تاب آوری و کسب نتایج پایدار
  • پایبندی به مسوولیت‌های اجتماعی
  • ایجاد مشارکت‌های اثربخش
  • ارزش افزایی برای مشتریان
  • اخلاق مداری، پاسخگویی و شفافیت
  • یادگیری، بهبود و نوآوری
برنامه‌های استراتژیک
  • شناسایی و توسعه دانش، مهارت و خلاقیت سرمایه‌های انسانی
  • همسوسازی سرمایه‌های انسانی در سطوح فردی و تیمی با چشم‌انداز
  • شناسایی نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین به منظور خلق ارزش برای مشتریان
  • توسعه نظام‌مند مشارکت‌ها و ایجاد شبکه‌ای پایدار به منظور شناسایی فرصت‌های بالقوه
  • طراحی، مدیریت و بازنگری فرآیندها به منظور بهینه‌سازی ارزش برای ذینفعان
  • توسعه شاخص‌های کلیدی مالی و غیرمالی به منظور حصول اطمینان از جاری‌سازی استراتژی